birdies

Sunday, April 21, 2013

16th APRIL 2013


cont....

hari ini hari lahirmu,
hari ini bertambah lagi usiamu,
hari ini akan bertambah jua tanggungjawabmu
hari ini akan menjadikn dirimu lebih mtg,
hari ini akan menjadi saksi ketabahan dirimu mengharungi onak duri,
hari ini Allah memendekkan lagi jarakmu dengannya,
semakin berkurang tempoh untuk beramal,
semakin kubur mempersiap tempat untukmu,
semakin bersedia malaikat maut datang menjemputmu,
semakin dekat masa amalan diperhitung,
dan semakin hampir haruman firdausi atau azab jahanam....

 (FatinNajwa, 16/4, 12:05am)



Ya Allah...
doaku...
semakin bertambahnya usiaku..
semakin bertambah iman dalam diriku..
semakin bertambah sayangku terhadapMU dan RasulMU...
semakin bertambah sayangku kepada kedua ibubapaku, keluargaku, saudara2ku, sahabat2ku, guru2ku....
Ya Allah...
semakin bertambah usiaku...
kau tabahkan hatiku, tambahkan kasih-sayang dalam diriku...
bertambahnya usiaku...
kau berikan yg terbaik untuk diriku...
kau jadikanlah aku hamba yg taat kepada suruhanMU...
hamba yg sayang, taat dan kasih kepada kedua ibubapanya...
yg membahagiakan mereka...
yg sering mendoakan mereka usai solatnya...
jadikan aku anak yg solehah utk kedua ibubapanya...
kau kurniakanlah aku kejayaan dalam setiap perjuanganku..
dalam pelajaranku..dalam setiap apa yg aku lakukan.
kau permudahkan segala urusanku di dunia dan insyaAllah di akhirat kelak..
kau kurniakanlah aku jodoh yg baik...
yg sama2 membimbing dan berjuang keranaMU
insyaAllah...kau jadikanlah aku bakal ibu kepada pejuang2 agamaMU..
Ya Allah...
kurniakanlah yg terbaik buatku, ibubapaku, keluargaku, guruku, sahabat2ku...
kau pelihara mereka disaat aku jauh dari sisi mereka.
moga hati ini sentiasa subur dengan CINTAMU...sentiasa bejuang kearah kebaikan.
Aamiin.


muka 21..hehe. ~promotemilktea~
ps: mood segunung assignment, quizes. proud to be ME..!! boleh dan masih buat rilex je.  =)

No comments:

Post a Comment