birdies

Thursday, December 20, 2012

lupakah kita??? kemana pengakhiran hidup???





Baru-baru ni....

=> dalam duk online2, melawat page tu n page ni....
adalah TERJUMPA satu page yg membawa aku kepada seseorang 'BIDADARI SYURGA' InsyaAllah...
kisah seorang gadis yg bernama Yasmin Hunwick....
Ya Allah...aku tak pernah mengenali gadis ini. apatah lagi berjumpa dengannya. siapakah dia??
dia yg membuat air mata ini tanpa segan mengalir, yg  membuka hati n minda ni, yg membawa kepada muhasabah diri ini...
Ya Allah..kau ampuni dosa Yasmin, sanak saudaraku, seluruh muslimin
muslimat yg telah meninggal dunia. jauhi azab kubur,
 tempatkan mereka di sisi orang yg beriman dan beramal solih. amin.
Namun Allah yg maha mengetahui segala yg dilangit dan di bumi. Gadis ini telah kembali kepadaNYA pada Jun 2012 yg lepas...Allah lebih menyayanginya melebihi sayangnya penghuni bumi kepadanya...
sungguh, hanya mengenali sisi, personalitinya, peribadinya melalui kunjungan ke blog milik arwah....
=> anak gadis yg menjadi kebanggan ibu dan ayahnya, bukan hanya melalui pencapaian akademiknya, namun akhlaknya juga....digambarkan seorang anak yg solehah...Subhanallah...

=> belajar dari apa yg ditulis arwah...ibu dan ayah tak hanya mengharapkan cemerlangnya akademik anak2...
tapi, akhlaknya, agamanya solehahnya anak, patuh dan sayangnya anak kepada ibu dan ayah mereka. itu yg mereka inginkan....
=> banyak yg aku selami...aku cuba fahami...kadang2 "mati itu tidak mengenal usia".
Ya Rabbi, andai kita tahu bila saatnya kita akan meninggalkan dunia ini, bila saatnya ajal akan menjemput hambanya, bilakah saat terakhir kita bernafas menghirup udaraNYA.....Sungguh, aku gerun. pahalaku hanya setitis air drp seluas lautan..Hamba yg kerdil... seringkali tertanya-tanya, beratkah timbangan amal solihku?? Allahuakbar....banyak yg ingin aku capai dalam hidup ini...


-Menjadi hamba Allah yg beriman dan patuh kepada suruhanNYA???
Perjalanan seorang hamba Allah
-LAyakkah aku menjadi Ummat yg akan mendapat syafaat dari Rasulullah kelak???

-Sempatkah aku membalas jasa ibu dan ayah???
-mampukah aku menjadi anak yg solehah buat mereka???


~lahirnya aku ke dunia ini, sebelumnya telah tertulis untukku segalanya untukku....bila ajalku, rezekiku, jodohku....~   
~Ya Allah, masih belum terlambat untuk kita memohon keampunan dariNYA...Kerna pintu taubatNYA akan sentiasa terbuka selagi belum smpai hari AKHIRAT ~  

p/s: ni arwah yasmin punye blog-http://misschronicz.blogspot.com






No comments:

Post a Comment