birdies

Thursday, November 1, 2012

maafkan aku wahai sahabat....


Bismillahirahmanirrahimmm....

Ya Allah....
hambaMu ini diduga lagi...
penat menghitung silap diri...
penat menjaga hati semua orang...
saat diri ini berusaha sebaik mungkin untuk menjaga hati sahabat..
entah...di mana silapnya, ada hati yang terluka...
sahabatku..
maaf andai diri ini belum cukup sempurna untuk digelar sahabat kepadamu....
aku cuba...terus mencuba..
sampai satu saat...
aku gagal lagi...
gagal untuk memberi yang terbaik untukmu...
sedih hati hanya Allah yang tahu...
aku berusaha untuk menjaga hati dua-dua pihak...
tapi aku silap menghitung...
aku tak mampu untuk mengawal segala-galanya..
aku hanya manusia yang lemah..
manusia yang tidak sempurna..
dan tak akan pernah menjadi sempurna...
sungguh..bukan niat hati ini untuk menghadiahkan luka dihatimu..
aku inginkan yang terbaik untuk orang yang berada di sisiku..
mereka yang ku kongsi duka, tawa..air mata...
Ya Tuhan..
saat aku sedar dirinya telah aku lukai...
diri ini terasa kosong.
minda gagal berfungsi...
saat menghadap buku, hanya helaian kosong terlayar di mata....
hati terasa jauh dari jasad....
maafkan aku wahai sahabat......T___T
sungguh...sampai saatnya aku merasakan...
kerana terlalu menjaga hati orang lain...
hati sendiri yang terluka, koyak-rabak tak aku hiraukan........




jujurnya-hari ni ada exam. tak tau ape yg aku jawab tadi. nk membaca pn tak masuk sbb hati dan minda ni terlalu sibuk memikirkan masalah yang menimpa...ohhhh..Tuhan.. GIVE ME YOUR GUIDANCE. GIVE ME STRENGTH.

No comments:

Post a Comment